„Фантомът на операта” гостува отново на Античния театър в Пловдив през септември

След големия успех на „Фантомът на операта” при първото си гостуване, най-касовият спектакъл на Музикалния театър ще бъде показан отново на Античния театър в Пловдив. Датата е 5-ти септември, начало – 20:00 часа.

Тогава ще гледаме същия звезден състав, с малки изключения, както през юли. В главните роли участват солистите: Владимир Михайлов (Фантомът), Християна Лоизу (Кристин Дае), Александър Панайотов (Раул), Тодор Велков(Ришар Фирмен), Румен Григоров(Жил Андре), Людмила Козарева (Мадам Жири), Десислава Николова (Мег Жири), Зорница Дамянова (Карлота), Георги Ханджиев (Убалдо Пианджи), Лъчезар Лазаров (Жозеф Буке), Кръстан Кръстанов (Мосю Льофевр), Александър Василев (Мосю Рейе), Грозданка Филипова (Довереница), Явор Радованов (Аукционер), Николай Димов (Конте), Сердикий Попов (Конте), Иван Христов (Пасарино), Иван Александров (Полицейски Началник), Никола Кабрузов (Снайперист). Хор, балет и оркестър на Музикалния театър с диригент Юли Дамянов.


Снимка – Боряна Кабрузова

Не само зрителите, но и медиите не пестят похвалите си за представянето на спектакъла на Античния театър през юли. Тук поместваме статията на пловдивското издание “Сияние”, което излиза и на английски:

Грандиозен спектакъл при представянето на мюзикъла „Фантомът на операта“ от Музикален театър – София в Античния театър на Пловдив

В началото на юли имахме невероятното удоволствие да се насладим на
изключителното майсторство на състава на Музикален театър – София, който за първи път представи пред Пловдивската публика и гости на града най-впечатляващия мюзикъл на Андрю Лойд Уебър – „Фантомът на операта“ и то не къде да е, а на древния Античен театър – емблематично място за всички нас.

Нека си припомним как се появява този мюзикъл: Французинът Гастон Льору е криминален репортер и международен журналист, който е роден и работи предимно в Париж в края на 19ти и началото на 20ти век. Автор е на детективски романи, базирани на житейски истории и градски легенди. Льору за французите е нещо като Конан Дойл за англичаните. Романът „Фантомът на операта“ излиза през 1910г., доста по-късно на негова основа са създанени театрални, филмови и музикални произведения, дори рок-парче (Iron Maiden).  През 1976г. английският драматург и театрален режисьор Кен Хил прочита книгата на Льору и я адаптира за сцената. Постановката има музикален фон, в който са използвани откъси от произведения на Гуно, Верди, Офенбах и др. класически композитори. През 1984г. Андрю Лойд Уебър и неговия тогавашен продуцент Камерън Макинтош гледат постановката на Хил в театър „Роял Стратфорт Ийст“ – Лондон, който се славел с нестандартни идеи.

След представлението Уебър решава да напише своя музика за историята на фантома, наблягайки на любовта, а не на ужасите, и преговаря с Хил за
съвместна работа. През 1986г. е премиерата на мюзикъла в театър „Уест енд“ -Лондон, а 2 години по-късно излиза на Бродуей – в театър „Маджестик“- Ню Йорк. Мюзикълът постига невероятен успех. Още същата година печели 7 награди „Тони“ , а по-късно – 21 награди „Грами”. От тогава до днес се играе по сцените на много театри по света. А в театър „Маджестик“ това е единственото заглавие, което се играе – вече повече от 33 години.

Снимка – Боряна Кабрузова

Сюжетът ни пренася в операта „Попюлер“, Париж, където в подземния лабиринт се крие един мистериозен призрак – луд композитор-грозник, решен да направи красивото сопрано Кристин Дае звезда на оперната трупа; да отмъсти на онези, които крадат музиката му и да задържи Кристин за себе си, разделяйки я от нейния възлюбен – виконт Раул дьо Шани. Заради любовта призракът минава през престъпления, прошка и великодушие. Особено завладяваща е финалната сцена със своя трагично-романтичен завършек.


Казват, че и до днес ложа №5 ( ложата на фантома ) в „Попюлер“ е неприкосновена, макар че екскурзоводите в операта не винаги го признават.
Андрю Лойд Уебър е написал много красива музика, особено за ролята на Кристин, имайки предвид гласа на „небесното сопрано“ Сара Брайтман, която по онова време е негова съпруга.

Артистите на Музикален театър – София ни поднесоха своя интерпретация на „Фантомът на операта“. Публиката бе очарована както от гласовете и актьорското майсторство, така и от сценографията и ефектите – на сцената видяхме слон и чухме топовен гърмеж, имаше символично пресичане на река с лодка, много танци и костюми. Поздравления за балета и танцуващите хористи на театъра, поздравления за оркестъра! Още повече поздравления за сценичните работници, защото в жегата на юлския ден в Пловдив с часове са сглобявали сцената и подготвяли ефектите, за да можем ние, зрителите, да попаднем в омайната атмосфера на Парижката опера. А вероятно ще им трябват немалко часове и за да разглобят съоръженията.


Адмирации за Мариана Арсенова, директор на Музикалния театър, чиято идея да се пренесе постановката именно в родния й град, на древната антична сцена, пожъна пълен успех. Трябва да се отбележи огромната роля на режисьора Пламен Карталов и сценографа Миодраг Табачки. 

Християна Лоизу – Кристин и Владимир Михайлов в ролята на Фантома

В главните роли видяхме Владимир Михайлов (Фантомът), Християна Лоизу
(Кристин Дае), Денко Проданов (Раул) и други. Владимир Михайлов е актьор, певец и музикант. Познаваме го от участието му в TV сериала „Братя“, както и от нашумелия мюзикъл „Mamma mia!“. Християна Лоизу спечели популярност с отличното си представяне в „Х Фактор“ и „Маскираният певец“, а Денко Проданов е един от талантливите млади солисти на Музикалния театър. 

Придамоданата Карлота – Зорница Дамянова и собствениците на Парижката опера, изпълнени от Тодор Велков (вляво) и Румен Григоров. На втори план – тенорът Убалдо –  Георги Ханджиев  

„Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър държи рекорд за най-дълго игран
мюзикъл на Бродуей – световната столица на театъра и е най-касовият мюзикъл в света до 2014г. , когато е е изместен от „Цар Лъв“ по музика на Елтън Джон и Тим Райс. Миналата година ( 2020г. ) по време на ковид-кризата, Андрю Лойд Уебър се включи в инициативата на You tube –канала „Тhe show must go on!” и пусна безплатно мюзикъли- те си в определени дни за публиката под карантина. Сами може да се досетите, че „черешката на тортата“ бе „Фантомът на операта“, вариантът игран в „Роял Албърт хол“ през 2011г., сочен като най-мащабната му продукция – повече от 200 артисти на сцената.
През 2010г. Андрю Лойд Уебър написва продължение на „Фантомът на операта“ – „Любовта никога не умира“, но то не постига популярността на „Фантомът“. 


Ако все още не сте гледали мюзикъла „Фантомът на операта“, постановка на Музикален театър – София, ще имате тази възможност само още веднъж на Пловдивска сцена, а именно на 5-ти септември в Античния театър. Непременно го направете! Няма да съжалявате!

Текст: Веселка Костова, международно издание „Сияние“
Юли 2021г.
Източник: сайта “Сияние” – https://novosianie.com/

Още