26 юни, сряда от 19:00

На 15 март Балет “Арабеск” с премиерна вечер на три нови заглавия:
“СЛЕДОБЕДЪТ НА ЕДИН ФАВН” – музика Дебюси, хореография – Мила Искренова  и две миниатюри  “ДАНЦОН 2” – музика Артуро Маркес, хореография – Боряна Сечанова “ВОДА” – музика Йегиш Манукян, хореография – Филип Миланов

 

15 март премиерна вечер  –

Балет “Арабеск” с три нови заглавия

 

“СЛЕДОБЕДЪТ НА ЕДИН ФАВН” –

музика Дебюси,

хореография – Мила Искренова

 

и две миниатюри

 

“ДАНЦОН 2” –

 музика Артуро Маркес,

хореография – Боряна Сечанова

 

“ВОДА” –

музика Йегиш Манукян,

хореография – Филип Миланов

 

” Следобедът на един фавн ” / Клод Дебюси

 

През 2018 се отбелязаха 100 години от смъртта на Клюд Дебюси. Непреходната стойност на неговите музикални шедьоври се появява на сцената на Балет „Арабеск”  в  „Следобедът на един фавн“. Наред с музиката от  всеизвестния прелюд, в спектакъла се използват композиции на Дебюси за сиринг флейта , както и едноименната поема на Стефан Маларме, (по която е написан прелюда „ Следобедът на един фавн“), рецитирана на френски. В музикалната среда е включена и картина от природни звуци.

 

Хореографията на Мила Искренова интерпретира основните иновативни принципи, заложени в хореографията на Нижински : разработки на антични изображения и скулптури, силна изобразителност и поетичност. Партиите на Фавна и шестте нимфи са разпределени между 12 танцьори на Арабеск. Декорът и костюмите са по идея на Мила Искренова и Боряна Сечанова, която е консултант по визията на пиесата. Музикален консултант е Весела Цанкова.

 

….

Огромен публичен скандал и полицейска забрана била първоначалната реакция на  „L’après-midi d’un“ на Нижински, която има премиера на 29 май 1912 година в Париж. Публиката е поразена , но аплодира силно. На премиерата аплаузът бил толкова силен, че Нижински наредил веднага да се изпълни целият спектакъл на бис.Така и станало. Всички парижки ежедневници отразяват премиерата, а в един от най-престижните спектакълът на Нижински е напълно разгромен… Тогава се намесва скулпторът Огюст Роден, вече утвърден в арт средите авторитет, който анализира хореографията от своя гледна точка и убедително я защитава с възхитата си. Това обръща нещата в полза на спектакъла.

 

„Следобедът на един фавн“ е завладяваща миниатюра за страстта на едно митично божество към една красива нимфа. Тя продължава да докосва сърцата на зрителите и да възбужда въображението на онези, които се опитват да пресъздадат отново Фавна. Този изящен балет е изигран толкова блестящо от Нижински, че завинаги остава почти недостижим стандарт за следващите поколения изпълнители.